لاکچری استور
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خودروهای “لاکچری”

خودروهای  “لاکچری”

خودروهای “لاکچری”

به طور کلی اصطلاح لوکس “لاکچری” برای خودروهایی به کار می رود که کیفیت تجهیزات به کار رفته در آنها بالا بوده، کارایی و طراحی عالی تری داشته، راحتتر بوده، از فناوری های مدرن امروزی استفاده کرده و به طور کلی از چیزهایی برخوردار بوده که حتماً اسم یکی از برندهای خاص را در ذهن بیننده تداعی می کند. این اصطلاح به علت تنوع و ساختارهای متفاوتی که توسط سازندگان خودروها اتخاذ می شود از نظر معنایی کاملاً می تواند متغیر و نسبی باشد. در حقیقت این که چه افرادی برای معرفی و تلقی یک خودرو صفت لوکس “لاکچری” را به آن بدهند کاملاً به ذهنیت، شناخت و حوضه دیدی دارد که این افراد در سال های متمادی به دست آورده اند. به عنوان مثال ممکن است یک فرد با دیدن خودرویی آن را به صورت ذهنی، لوکس”لاکچری” تلقی کند اما همین خودرو برای شخص دیگر صرفاً یک خودروی مناسب تلقی شود.
در هر حال در صورتی که مقایسه در یک برهه زمانی خاص بین خودروها صورت بگیرد این اصطلاح می تواند به هر خودرویی از جمله، سری سدان، کوپه، کراس آورها و .. نسبت داده شود. در ضمن یک الگوی ثابت و وابسته نیز در بازار وجود دارد و منجر به نامشخص شدن یک خودروی لوکس “لاکچری”با قیمت بالا می شود: جایی که ممکن است یک تفاوت واضح در قیمت بین خودروهای لوکس “لاکچری” و دیگر خودروها باشد، البته در این حالت دیگر یک جداسازی مطلق بین خودروی لاکچری و یک خودروی صرفاً مناسب وجود ندارد. با چیزی که ممکن است برندهای متوسط دیگر گرانتر از برندهای معادل در زمینه عرضه خودروهای لوکس “لاکچری”باشند.

خودروهای  “لاکچری” تعریف خودروهای لوکس”لاکچری”:
دقت داشته باشید که شرکت های تولیدکننده خودرو برای محصولات و مدل های خاصی که قرار است هدف آنها افراد ثروتمند باشند بازاریابی می کنند. این مدلهای لوکس “لاکچری” با توجه به زیبایی و کیفیت در رده بندهای مختلفی طبقه بندی شده و بسته به کلاس آن در نقاط مختلفی مورد بازاریابی قرار می گیرند. از این رو وضعیت اجتماعی بیشتر با یک ماشین خاص تلفیق شده تا اینکه بخواهیم مالک خودرو را عامل تلفیق با وضعیت اجتماعی بدانیم. بنابراین سازندگان خودرو فرق های خاصی بین خطوط تولیدشان از نظر کارشکنی و تبانی با خریداران عمومی می گذارند.
در هر دوره ای از تاریخ صنعت خودروسازی، خودروهایی ساخته می شدند که به علت طراحی و مهندسی خاصشان برای خرید آنها باید هزینه زیادی می شد و تنها افراد ثروتمند قادر به خرید آنها بودند. این سری خودروها همانطور که گفته شد مخصوص افراد ثروتمند بوده و همجنین ممکن است عموم جامعه به این سری خودروها نیز در زمان گذشته لقب لوکس “لاکچری” را داده باشند. جالب است بدانید زمانی که اصطلاح لاکچری آنچنان بین افراد جامعه در قبال معرفی خودروها جا نیفتاده بود برخی این اصطلاح را نیز به خودروهایی می دادند که از طراحی منحصر به فردی برخوردار بوده و تنها از آن یک مدل خاص به سفارش یک شخص ثرومند ساخته شده بود.
سازندگان خودروهای لوکس “لاکچری” ممکن است تحت یک شرکت به صورت مستقل و با حقوق کاملاً انحصاری به فعالیت بپردازند که از این بین می توان به بی ام و و مرسدس بنز اشاره کرد بعضی دیگر نیز هستند که به صورت زیرمجموعه ای از یک شرکت بزرگتر به فعالیت می پردازند به عنوان مثال لکسوس در واقع زیرمجموعه شرکت تویوتا است.
آنچه مشخصه این است که اصطلاح لاکچری به صورت گسترده ای حتی در صنعت واحد خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین اینکه در یک منقطه به چه خودرویی لاکچری گفته شود یا نه بسته به خیلی از شرایط داشته و الگوی ثابتی ندارد. به عنوان مثال خودرویی که شاید برای برخی در یک منطقه لوکس تلقی شود برای برخی دیگر شاید یک خودروی معمولی جلوه کند.

خودروهای  “لاکچری”
شرح ویژگی های خودروهای لوکس “لاکچری” :
هدف از ساخت خودروهای لاکچری این است که خریداران این خودروها که اکثراً ثرومند هستند بتوانند با ویژگی های خاص این سری خودرها از جمله جادارتر بودن، داشتن امکانات مدرن و زیبایی، آسایش و آرامش و امنیت بیشتر را برای خود رقم بزنند. از دیگر مزایای این خودروها این است که یک شخص مهم با داشتن آن می تواند به نوعی ثروت و اعتبار خود را از نگاه جامعه بالاتر برده و به رخ دیگران بکشد. برخی دیگر از خودروهای لاکچری نیز وجود دارند که با دارا بودن کارایی و هندلینگ بهتر، رضایت بیشتر مشتریان را رقم زده و سبب شده بخش قابل توجهی از مشتریان تصمیم به خرید این گونه خودروها بگیرند به این سری خودروها Sport Luxury اسپرت لاکچری گفته می شود.

خودروهای  “لاکچری”
گزارشی در مجله Forbes منتشر شده که نشان می دهد دو عامل شهرت و محبوبیت خودروهای لوکس “لاکچری ” سبب شده تا شرکت های مختلف به طور مداوم و پیوسته فناوری های بسیاری را در زمینه ایمنی آنها و همچنین ارائه تجهیزات برای آسایش خریداران طراحی کرده و در خودروهای جدید خود به مرحله اجرا درآورند.

نویسنده 
مهندس امیرحسین تیموری

0
دیدگاه‌های نوشته